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Behavioral Economics and Experimental Research - Lab Meetings

Le Lab Meeting du groupe d'économie comportementale et expérimentale (BEER) donne la possibilité aux chercheurs de présenter leur travail dans un cadre informel. Tout sujet lié à l'économie comportementale ou expérimentale est le bienvenu. Il n'est pas obligatoire de présenter un projet complet. Des projets dans un état préliminaire comme des présentations de nouvelles idées sont les bienvenues.

Horaire habituel : Mardi de 12:15 à 13:15 (des sessions additionnelles peuvent être organisées ad-hoc.)

Lieu habituel :  salle 125 du bâtiment Internef (sauf autre information)

Format : Les présentations durent environ 45 minutes, le reste du temps est consacré à la discussion. Pour recevoir des invitations pour ce séminaire ou pour réserver une présentation, veuillez contacter: David Staubli

Information Frictions in the Labor Market: Evidence from a Field Experiment in Uganda

Vittorio Bassi (University College London)

13 juin 2017  -  12:15 - 13:30, salle Extranef 121

We study how lack of information on the skills of workers affects both employers and job seekers. To do so, we design and implement a field experiment in the Ugandan labor market: through the provision of certifications, we vary whether new information on the soft skills of workers is disclosed to both managers and workers during job interviews. We show that both sides of the market react to the information: managers of higher ability update their beliefs on worker’s skills, while workers with higher skills revise their outside options upwards. Guided by these facts, we develop a model of information acquisition at recruitment with two-sided updating. The model predicts non-monotonic impacts of the certifications on job offers and hires along the distribution of soft skills, due to differential effects on worker’s outside options. In line with these predictions, we find the largest employment gains for workers in the middle of the skill distribution. Our estimates of the Internal Rate of Return (IRR) of the intervention range between 9-29%, implying positive net gains for the average participant. Motivated by the heterogeneous impacts on workers, we use the model to determine the cost-effectiveness of introducing a mandatory certification policy on soft skills along the entire skill distribution.

 

 

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