Français | English

Publications 2003

Articles

Cestre, G., "Marketing éthique: Caveat emptor ou caveat venditor?", Echos / Money, No.9, 2003.

Lageat T., Czellar S., Laurent G. "Engineering Hedonic Attributes to Generate Perceptions of Luxury: Consumer Perception of an Everyday Sound", Marketing Letters, 14 (2), 97-109.

Czellar S. "Consumer Attitude Towards Brand Extensions: An Integrative Model and Research Propositions", International Journal of Research in Marketing, 20 (1), 97-115.

Palazzo, G., "A brand like a friend ? - Chancen und Risiken von Corporate-Branding-Strategien", New Management 1-2, pp. 18-25, 2003.

Palazzo, G., "Die Herausforderungen der Unternehmensethik - über den wirksamen Umgang mit Werten im Unternehmen", Wirtschaftspsychologie 1, pp. 63-68, 2003.

Palazzo G., Humborg C., "Mit dem Scheinwerfer ins Hinterzimmer", Berliner Republik 1, pp. 73-76, 2003,

Palazzo, G., "Viva Loves You - The Ethical Backlash of Corporate Branding", Echos Money 9, pp. 45-47, 2003.

Pasquier, M., Villeneuve, J.P., "Un pays peut-il être gouverné de manière totalement transparente?", Entreprise Romande, numéro spécial, p.3, 10/2003.

Pasquier, M., "Das Plakat bleibt ein Massenmedium - Interview von Ruedi Ulmann", Marketing und Kommunication, Zürich, 11/2003.

Pasquier, M., "Reform der berufsbegleitenden Marketingausbildung", Geschäftsbericht der Schweizerischen Gesellschaft für Marketing, Zürich, 2003, p. 6-7.

Perrinjaquet A. (avec Furrer O. et Lantz C.) "The Impact of Employees’ Individual Values and their Attitudes toward Market Orientation", MSI Report, septembre 2003, (à paraître en 2004).

Usunier J.C. "Valeurs féminines et performances économiques : Une analyse cross-nationale", Revue Economique et Sociale, n°1, mars 2003, 33-46.

Usunier J.C. "Introduction au dossier spécial sur Management et Culture Féminine", Revue Economique et Sociale, n°1, mars 2003, 5-9.

Marc Willinger, Claudia Keser, Christopher Lohmann, Usunier J.C. "A comparison of trust and reciprocity between France and Germany : experimental investigation based on the investment game", Journal of Economic Psychology, 24(4), August 2003, 447-466.

Israel D. Nebenzahl, Eugene D. Jaffe, Usunier J.C. "Personifying Country of Origin Research", Management International Review, vol. 43, n°4, 2003, 383-406.

 

Livres et contributions dans des volumes édités

Palazzo G., Klein F. Eine Kulturgeschichte des Zahlungsflusses. Die Entwicklung des Zahlungsverkehrs mit Fokus Schweiz, SKV Verlag, Zürich, 2003.

Palazzo G., Palazzo B. "Legal heisst nicht legitim: Unternehmen im Wandel ethischer Ansprüche." In: Wege aus der Vertrauenskrise, Frankfurt,Verlag Moderne Industrie, Robert Jakob, Jörg Naumann ed., pp. 63-73, 2003.

Usunier J.C., Prime N. "Marketing International", Paris, Vuibert.

Usunier J.C., Ghauri, Pervez N. "International Business Negotiations", second edition, Pergamon/Elsevier: Oxford.

 

Conférences

Cestre, G., "Advances in Strategic Marketing Online", Marketing Online SVC project, E-education Conference 2003, Lucerne, Switzerland, 05/2003.

Cestre, G., "La responsabilité sociale de l'entreprise", Réunion annuelle du comité de liaison MBA, HEC Lausanne, Suisse, 01/2003.

Czellar S. "The Concept of Prestige: A Cross-cultural Investigation," 32nd European Marketing Academy Conference Proceedings, Glasgow: European Marketing Academy. Mai 2003.

Graber S., Czellar S. et Denis J.E."Using Partial Least-Squares Regression in Marketing Research," 32nd European Marketing Academy Proceedings, Glasgow. Mai 2003.

Czellar S. "A Link Between Self-Monitoring and Prestige-Related Consumer Knowledge? Preliminary Evidence From North America and Europe," Society for Consumer Psychology 2003 Winter Conference Proceedings, New Orleans: Society for Consumer Psychology, 84-94. Mai 2003.

Graber S., Czellar S. et Denis J.E. "Premières Evidences Empiriques sur les Antécédents de l'Orientation vers le Marché dans la Gestion Bancaire Privée [Preliminary Empirical Evidence on the Antecedents of Market Orientation in the Private Banking Industry]," Actes du 19ème Congrès International de l'Association Française du Marketing, Gammarth Tunis : Association Française du Marketing.

Perrinjaquet A., Furrer O., Lantz C. « L’impact des valeurs personnelles des employés sur leurs attitudes d’orientation marché », décembre 2003 (en revue pour présentation au 20ème Congrès International de l’Association Française de Marketing, Saint-Malo, 6-7 mai 2004. Des versions précédentes du papier ont été publiées comme cahier de recherche à l’Institut Universitaire du Management International, Université de Lausanne (IUMI 0307) et à l’Institut de l’Entreprise, Université de Neuchâtel (CR-MM-2003-03).

Perrinjaquet A., Furrer O., Lantz C.  « The Relationships Between Employees’ Individual Values and Their Market Orientation Values » Proceedings of the 2003 AMA Summer Marketing Educators’ Conference, Volume 14, Enhancing Knowledge Development in Marketing, R. B. Money et R. L. Rose (éds), American Marketing Association, Chicago, 15-10 août 2003, pp. 117-124.

Perrinjaquet A., Furrer O., Lantz C.  « The Impact of Employees’ Individual Values on Their Market Orientation Values », Proceedings of the 32nd EMAC Conference, Glasgow, 20-23 mai 2003, M. Saren et A. Wilson (éds), Université de Strathclyde, Glasgow (sur CD-ROM).

Usunier J.C. avec Zoran Despotovic et Karl Aberer (EPFL, laboratoire d'Informatique répartie). Communication au Colloque EC'03 (2003 International Joint Conference on Autonomous Agents & Multiagent Systems) sur "Peer-To-Peer Double Auctioning".

Usunier J.C., Brülhart M.  Présentation de recherche au Séminaire de recherche du Département de Management (HEC, UNIL), sur le thème "Trust, reciprocity and altruism: some experimental  findings," le 3 avril 2003.

Usunier J.C., Despotovic, Z. et Aberer, K. (EPFL, laboratoire d'Informatique répartie). Communication dans le workshop MIT, Reputation Systems Symposium, organisé par Chris Dellarocas et Paul Resnick, au Massachussets Institute of Technology, en avril 2003.

Usunier J.C., Despotovic, Z. et Aberer, "Towards Peer-To-Peer Double Auctioning", Peer-to-Peer E-commerce Systems and Applications Minitrack dans la "Software Technology Track" of the Thirty-Seventh Hawaii International Conference on System Sciences (37th HICSS). Septembre 2003.

Usunier J.C. "Web Survey on P2P users: Empirical findings", Présentation de recherche à la Scientific Conference (MICS 2003) du National Competence Center in Mobile Information and Communication Systems (PNR du FNRS), à Locarno, le 13 octobre 2003.

Usunier J.C. "Comment mesurer la confiance entre acteurs économiques ?", Présentation de recherche à la Séance pléinière du Comité MBA, 10/2003.

 

Cahiers de recherche

Marguerat, D., Cestre, G., "Ecolabels et consommation : Variables intervenant dans le processus d'achat", Working Paper IUMI 0309, 2003, Dominique Marguerat et Ghislaine Cestre.

Czellar, S., "Self-minitoring and Attitude Accessibility Revisited", Working Paper IUMI 0308, Sandor Czellar.

Perrinjaquet, A., Furrer, O., Lantz, C., "L'impact des valeurs personnelles des employés sur leurs attitudes d'orientation marché", 12/2003, Working Paper IUMI 0307, 12/2003,.

Perrinjaquet, A., Furrer, O., Lantz, C., "The Relationships Between Employees' Individual Values and Their Market Orientation Values", 04/2003, Cahier de recherche en marketing & management, CR-MM-2003-01-V2, Université de Neuchâtel.

Perrinjaquet, A., Furrer, O., "Les valeurs dans la vie professionnelle et la responsabilité sociale des entreprises en Suisse : Comparaisons entre les étudiants universitaires et les étudiants d'une Haute Ecole de Gestion", 03/2003, Cahier de recherche en marketing & management, CR-MM-2003-02, Université de Neuchâtel..

Usunier, J.C., "Relevance Versus Convenience in Business Research: The Case of Country-of-Origin Research in Marketing", Working Paper IUMI 0301, 2003.

Usunier, J.C., Brühlart, M., "Trust, reciprocity and altruism: some experimental findings", DEEP Working paper, HEC, University of Lausanne, April 2003.

Rechercher:
 
 
Internef - CH-1015 Lausanne - Suisse - Tél. +41 21 692 33 00 - Fax +41 21 692 33 05