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Publications 2002

Articles

Czellar, S., Denis, J.E. "Un Modèle Intégrateur du Capital-client de la Marque: Une Perspective Psycho-cognitive [An Integrative Model of Customer-based Brand Equity : A Cognitive Perspective]", Recherche et Applications en Marketing, 17 (1), 43-56, 2002.

Pasquier, M., "Plakatwirkungsforschung: Eine kritische Betrachtung", Jahrbuch 2002 Marketing Kommunikation, Zürich, 2002, pp. 206-209.

Usunier, J.-C., & Shaner J. "Using Linguistics for creating better international brand names". Journal of Marketing Communications, 8, 1-18 (2002).

Usunier, J.-C. "Le pays d'origine du bien influence-t-il encore les évaluations des consommateurs ?". Revue Française de Marketing, n°192, novembre 2002.

Hofstede, G., Van Deusen, C., Mueller, C., Charles, T., Usunier, J.-C.& the business goals network. "What Goals do Business Leaders Pursue? A Study in Fifteen Countries". Journal of International Business Studies, vol. 33, n°4 (2002).

Usunier, J.-C. "L'ethnicité des produits : une approche exploratoire". Décisions Marketing, 27, juillet-septembre 2002, 35-49.

Usunier, J.-C., Durrande-Moreau A. "La certification de la qualité de service selon la loi de 1994". Economies et Sociétés, série EGS, n°4, 7/2002, 1167-1192.

Usunier, J.-C, "Le contenu linguistique des marques globales", Bulletin HEC, Université de Lausanne, No 65, 10/2002.

 

Livres et contributions dans des volumes édités

Pasquier, M. "Analyse sémiotique des campagnes publicitaires chrétiennes", Les Eglises au risque de la visibilité, Cahiers de l'Institut Romand de Pastorale, O. Bauer et F. Moser editeurs, 2002, pp. 99-108, Martial Pasquier.

Usunier, J.-C, Rudler, E. "Opportunisme et confiance dans les relations acheteur-vendeur : Une comparaison du contrat de vente français et du Kaufvertrag allemand", in Thomas Würtenberger et al. éditeurs, Wahrnehmungs- und Betätigungsformen des Vertrauens in deutsch-französischen Vergleich, Berlin, Berlin Verlag/Arno Spitz, 2002, 115-134.

Usunier, J.-C, Roger, P. "Confiance et Performance: Le couple franco-allemand au sein de l'Europe", in Thomas Würtenberger et al. éditeurs, Wahrnehmungs- und Betätigungsformen des Vertrauens in deutsch-französischen Vergleich, Berlin, Berlin Verlag/Arno Spitz, 2002, 227-245.

 

Conférences

Cestre, G., "Building reputation through social accountability - The Switcher / Prem Group experience in India", 6th International Conference on Corporate Reputation, Identity and Competitiveness, Reputation Institute, Boston (P), 05 / 2002.

Dubois, B., Czellar, S., "Luxury Brands or Prestige Brands? An Exploratory Inquiry on Consumer Perceptions", 31st European Marketing Academy Conference Proceedings, Braga Portugal: European Marketing Academy, 2002.

Czellar, S., "An Exploratory Inquiry on the Antecedents of Prestige Judgments", Society for Consumer Psychology 2002 Winter Conference Proceedings, Austin: Society for Consumer Psychology, 118-131, 2002.

Nebenzahl, I.D., Usunier, J.C., Jaffe, E.D., "Developing Cross-Cultural Scales for the Measurement of Country Image", présenté à la conférence Macromarketing 2002, University of New South Wales, Sydney.

Usunier, J.C., "Academia and the real world: the example of the COO (country of origin) literature", presented at the conference "Do facts matter in elaborating theories? Cross perspectives from economics, management, political science and sociology", organized by Centre de Recherche et Gestion de l'Ecole Polytechnique, Paris, October 10 and 11, 2002 (forthcoming in an edited volume).

 

Cahiers de recherche

Marguerat, D., Cestre, G., "Le consommateur "vert" - Attitude et comportement", Working Paper IUMI 0211, 2002.

Usunier, J.C., "An Open Electronic Bargaining System", Working Paper IUMI 0201, 2002.

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