Français | English

Publications 2001

Articles

Cestre G. "Le marketing des OGM dans l'agro-alimentaire". Echos-Money, no. 7, 2001.

Cestre G.  "Social accountability and performance : The Switcher" - Prem Group experience in India. Competitiveness in the XXI Century : Social Dimension and Corporate Success, International Labour Organization, Genève, 2001.

Cestre G.  and Salle, R. "Marketing and purchasing management". The Essential of Management and Logistics, IML-EPFL,Lausanne, 2001.

Dubosson Torbay, M., Osterwalder, A., and Pigneur, Y., "eBusiness Model Design: Classification and Measurements", Thunderbird International Review, 2001.

Dubosson Torbay, M., "Pilotage de la qualité de service à la Fnac : Instruments et méthodes d'évaluation de la performance", confidential, for internal use only, September 2001.

Fasnacht, R. and Pasquier, M., "Praxis der Kundenzufriedenheitsmessungen", Iomanagement, 5, 2001, S. 58-63.

Usunier, J.-C. "Confiance et Performance: Un essai de management comparé France-Allemagne", Paris, Vuibert, 2001.

Usunier, J.-C. et Bourbonnais, R. "Pratique de la Prévision des Ventes", Paris, Economica, 3ème édition,2001.

Usunier, J.-C., Easterby, M. et Thorpe, R. "Introduction à la Recherche en Gestion", Paris, Economica, 2ème édition,2001.

Usunier, J.-C.  "International Marketing". In: International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences, Elsevier Science, Smelser N.J, Baltes P ed., 2001.

Usunier, J.-C.  "La Négociation Internationale". In: Encyclopédie de la Vente, Paris, Economica, Bloch A, Macquin A ed., pp.301-309, 2001.

Usunier, J.-C.  "La négociation face aux barrières du langage". Revue Française de Gestion 135, pp.39-50, 2001.

Usunier, J.-C.  "Le temps des Consommateurs : le cas du téléphone portable". Revue Française de Gestion 135, pp. 112-118, 2001.

Usunier, J.-C.  "Une comparaison franco-allemande de la confiance et de la réciprocité : Une expérimentation fondée sur le jeu de l'investissement". Revue d'Economie Politique 111(1), pp. 151-172, 2001.

Usunier, J.-C.  et Kumar, R. "Management Education in Globalization World : Lessons From the French Experience". Management Learning 32(3), pp. 347-75, 2001.

 

Livres et contributions dans des volumes édités

Cestre, G. "Social accountability and performance : The Switcher - Prem Group experience in India", in Competitiveness in the XXI Century : Social Dimension of Corporate Success, International Labour Organisation, Genève, 2001.

Cestre, G., Salle, R. et al. "Marketing and purchasing management", in The Essential of Management and Logistics, IML-EPFL, Lausanne, 2001.

Usunier, J.-C., Pratique de la Prévision des Ventes, Paris, Economica, 3rd edition, (with Régis Bourbonnais), 2001.

Usunier, J.-C., "International Marketing", article published in the International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences, Neil J. Smelser and Paul B. Baltes editors, Elsevier Science, 2001.

Usunier, J.-C., "La Négociation Internationale", in A. Bloch and A. Macquin (eds), Encyclopédie de la Vente, Paris, Economica, 2001, 301-309.

 

Conférences

Denis, J.-E., Czellar, S., and Graber, S., "Orientation-marché, Performance et Recherche Marketing : Le Cas des Entreprises Suisses [Market orientation, Performance and Marketing Research : The Case of Swiss Firms]", Actes du 17ème Congrès International de l'Association Française du Marketing, Deauville France : Association Française du Marketing, 2001.

Valette-Florence, P., Ferrandi, J.-M., Prime, N. and Usunier, J.-C., "Personal Value System, Time Orientation and Attitude towards Mobile Behavior: An Exploratory Study in France and Germany", in Proceedings of the Multicultural Marketing Conference, Academy of Marketing Science, Hong Kong, September 2001.

Rechercher:
 
 
Internef - CH-1015 Lausanne - Suisse - Tél. +41 21 692 33 00 - Fax +41 21 692 33 05